BK Living Values Education

lvened

Om de Brahma Kumaris in de scholen te krijgen met een programma vergelijkbaar met dat van Scientology moet er gelobbyd worden binnen het onderwijs. De minister van onderwijs zal worden uitgenodigd in de hoop dat deze geïnteresseerd raakt om  Kinderen en jong volwassen voor te bereiden op volwassenheid met de normen en waarden volgens BK zonder dat onderwijzers of ouders weten wat LVE daadwerkelijk inhoudt. Deze lobby heeft ook plaats gevonden bij de  UNICEF  en UNESCO.

De Brahma Kumaris schreef: The welfare of children has always been of paramount importance to the Brahma Kumaris since the beginning of the organisation in the 1930s when the Founder, Brahma Baba, opened a boarding school for about 80 children in Hyderabad, Northern India (now Pakistan).

Brahma Kumaris schreef er natuurlijk niet bij dat de school op last van de overheid gesloten en ontruimd werd omdat er sterke verdenkingen waren dat de kinderen in een staat hypnose /trans werden gebracht.  Leden van het Sindh Assemblee dreigde af te treden tenzij Om Mandali zoals BK toen nog heette werd verboden en in 1908 werd de organisatie als onwettig verklaard.  De leider Lekhraj Kripalani werd beschuldigd van tovenarij, ontucht , het vormen van een sekte en het beheersen van zijn groep door middel van hypnose . Om strafvervolging te voorkomen gingen ze op de vlucht van Hyderabad naar Karachi , waar zij zich vestigden in een  gestructureerde ashram. De Anti Om Mandli commissie die in Hyderabad in opstand kwam ging achter ze aan. In april 1950 na de opdeling van India ging de Brahma Kumaris  naar Mount Abu. Toen na de dood van Kripalani in 1969 het geld op raakte breidde zijn volgelingen de beweging uit naar andere landen.

“Living Value Education Program” is ontwikkeld door BK leden volgens Brahma Kumaris eigen “Values”. Als U deze site goed hebt doorgelezen dan weet U nu wat die zo ongeveer zijn. Laten we een aantal kwesties vooropstellen. Ten eerste moeten de BK leden (gratis) aan het werk blijven voor de organisatie om nog meer leden te werven met als doel de introductie van hun Goddelijke vader God Shiva die spreekt via een medium in India en om donaties te innen. “Peace”  kan alleen plaatsvinden na een nucleaire holocaust waar 700.000.000 mensen op een gruwelijke manier moeten sterven zodat alleen 900.000 trouwe BK volgelingen overblijven. De dubbele betekenis van de woorden begrijpen we nu ook. Destructie van de wereld en destructie van de “ondeugden” etc.

Hoe is het mogelijk dat een religieuze sekte in het schoolsysteem binnen dringt? LOBBY! Binnen BK kringen noemen ze dat “VIP service”. Lees de interne correspondentie en je ziet dat het binnenhalen van overheid en andere interessante mensen die wellicht nodig zijn voor deze en andere “targets” gebruikt kunnen worden een eerste prioriteit heeft. Er worden “beleefdheid bezoekjes afgelegd, uitnodigingen verstuurd voor BK programma’s etc etc. En zo is ook het “Living Value Éducation Program” er door gekomen bij de grote namen die zij zo graag gebruiken, of misbruiken.

Toen duidelijk werd dat het LVEP gerelateerd was aan de sekte heeft men het  gecommercialiseerd. “Brahma Kumaris heeft zich 10 jaar geleden teruggetrokken uit LVEP”   (?) volgens de Nederlandse afdeling en heet nu “ALIVE” (overkoepelend bestuur) “omdat er bezwaren rezen over de religieuze factor” en dat wilden ze niet!

Desalniettemin is de propaganda tot op de dag van vandaag niet correct. Laten we het even doornemen.

Als we de website van LVE doornemen zien we het volgende:

codeofconduct

LET OP, …”LVE is GEEN product van enige religie of geloofsovertuiging? En zou niet gebruikt mogen worden om enig geloof te promoten of iemands geloof te veranderen”?

Laten we eerst de “leerstof” van Living Values education eens nader bekijken. De boekjes zijn geschreven door Diane Tillman. Volgens de Brahma Kumaris is Diane Tillman ongeveer 26 jaar “student” en “teacher” bij de Brahma Kumaris en coördineert  momenteel het Brahma Kumaris centrum in Seal Beach, Californië. Als coordinator cq center-in-charge  en dus moet zij ook alle voorgaande voorspellingen van “Destruction” hebben onthouden.  Diane is ook onderwijs psycholoog en huwelijks/gezins therapeut maar van haar betrokkenheid bij de Brahma Kumaris wordt geen melding gemaakt en als center-in-charge betekent het ook dat ze elke dag een Murli moet “kauwen en herkauwen”.

lied ster

De teachings worden deMurligenoemd: “Who is like a star? There is only the one Supreme father, the supreme soul and he is like a star”. “Soul is a unique star, sparkles between the eyebrows at the forehead, it cannot be seen without divine vision”, “I am a point of light…double light…a star of the sun dynasty.”“Our pilgrimage is unique and we are the stars of the world”.
“You all become free from all waste and become sparkling, lucky stars”. etc etc etc.
Eerste “les” BK Raja Yoga: “I am living energy emanating from an infinitesimal point, radiating out in the form of light and vibrations…..I am a star”.
Star exersice

Dit zijn oefeningen voor kinderen van 3 tot 7 jaar.

Brahma Kumaris kan niet ontkennen dat dit de inleiding is van de BK Raja Yoga meditatie stijl die ze gebruiken bij de 1e stap van mind control zodra een persoon de 1e stap over de drempel zet van een BK centrum. Er wordt niet verteld waar het werkelijk over gaat omdat niemand het zou tolereren, zeker niet voor kinderen!

De subliminale preparaten die zij gebruiken zoals hieronder, die voor een niet-BK gewoon een leuke kindertekening is maar voor een BK een plaatje van een BK zittend op “Baba’s rots” op Mount Abu en  “Yoga”  heeft met BK God Shiva, de kleine ster bovenin.

5_paz_1

ry

In de landen waar LVE wordt gepromoot zijn contacten met Brahma Kumaris centra en BK volgelingen die het LVE programma trachten te introduceren in de gemeenschap en benaderen alle mogelijke organisaties die op enige manier te maken hebben met scholen, organisaties voor jeugd en gezin,  kinderdagverblijven, na-schoolse opvang en zelfs drugs rehabilitatie centra en gevangenissen. Uitnodigingen voor workshops worden verzonden naar  overheidspersoneel met mogelijk invloed op scholen.  Het bestuur en adviseurs van ALIVE (de nieuwe naam voor LVE) bestaat voor het grootste gedeelte uit Brahma Kumaris aanhangers.

Ten eerste, de registrant en contactgegevens voor Livingvalues.net is Ohara Rd, Haines Falls, NY 12436  en dat is het adres van “Peace Village”, een Brahma Kumaris retreat centrum.

adviserslve

       Maria-Pia Artola, Switzerland                           Niet bekend
  • Rokhaya Diawara, Senegal                              Regionaal kantoor UNESCO Dakar
  • Rebeca Flor, El Salvador                                   Secretaris LVE El Salvador
  • Areti Foufopoulou, Greece                                Geeft LVE workshops
  • Miriam Fozam, United Arab Emirates              Niet bekend
  • Mirian Ginzo, Paraguay                                     Organisatie brahma kumaris                evenementen
  • Aminath Ismail, Maldives                                  Niet bekend
  • Esther Khavous, Israel                                       Brahma Kumaris volgeling
  • Samah Walters, Cameroon                               Brahma Kumaris aanhanger
  • Peter Williams, United Kingdom                     Brahma Kumaris aanhanger
ALIVE International Advisory Committee:
  • Geri Branch, Lebanon                                        Niet bekend
  • Cyril Dalais, Mauritius                                        Adviseur minister van onderwijs                            contact LVE is op het adres van Brahma Kumaris centrum.
  • Chris Drake, China                                            BKWSU IP (Important person)) brahma kumaris vertegenwoordiger bij de UN en Brahma Kumaris volgeling.
  • Neil Hawkes, United Kingdom                      Waarschijnlijk wel maar de band met BKWSU wordt voorzichtig stil gehouden maar hij verschijnt wel regelmatig met brahma Kumaris senioren ten tonele.
  • Rula Kahil, Lebanon                                           Auteur LVE book
  • Dadi Janki                                                             Hoofd BKWSU
  • Bart McGettrick, United Kingdom                    Professor Universiteit van Glasgow, zegt de basis teachings van Brahma Kumaris te kennen maar heeft “geen formele connectie”.
  • Katherine Murphy, United States                     Brahma Kumaris volgeling
  • Pilar Quera Colomina, Spain                            Brahma Kumaris volgeling
  • Anne Rarich, United States                               Brahma Kumaris volgeling
  • Derek Sankey, Australia                                    Niet bekend
  • Helen Sayers, Oman                                          Brahma Kumaris volgeling
  • Carol Seymour, New Zealand                          Brahma Kumaris aanhanger.
  • Diane Tillman, United States                            Brahma Kumaris volgeling/ leider.
  • Federico Mayor Zaragoza, Spain                    Waarschijnlijk niet maar VIP voor Brahma Kumaris

Op de Nederlandse versie van Living Value Education komen we niet veel verder dan een hoop overdreven feiten. We klikken door naar het hoofdkantoor (Internationale website)  http://www.livingvalues.net/

 “ALIVE International groups together national Living Values Education bodies and is an independent organization that does not have any particular or exclusive religious, political or national affiliation or interest”. 
 
Living Value Education is een front organisatie van Brahma Kumaris. De cursussen/ workshops worden het meest gegeven door aanhangers van Brahma Kumaris van lokale centra.

De BKWSU heeft zich nooit weerhouden om kinderen te rekruten. De  kinderen die zij allereerst benaderen  zijn de kinderen van nieuwe of bestaande leden want dat maakt het “makkelijker” voor de ouders om zich over te geven aan de organisatie als de kinderen dat ook doen. De kinderen worden net zo geïndoctrineerd  als hun ouders. Het probleem is dat wanneer deze kinderen volwassen zijn, dat zij geen grip meer hebben op de werkelijkheid  en de wereld zien zoals ze dat hebben “geleerd” door de BKWSU, compleet met de angst voor een gewelddadig einde van de wereld die (al 75 jaar) binnen twee tot drie jaar zal plaatsvinden. Hieronder enkele voorbeelden die kinderen wordt wijsgemaakt .

Mijn centrum “leraar” is de vertegenwoordiger van God.

God neemt alle slechte karma van mijn tekortkomingen als Raja Yogi op zich.

Mijn senioren spreken met God en hebben altijd gelijk.

Alle woede is absoluut verkeerd.

Alle menselijke liefde en gehechtheid is absoluut verkeerd.

Er is geen geldige of goede reden om met Raja Yoga te stoppen.

Als je met  Raja Yoga stopt ben je voor eeuwig vervloekt.
Het lichaam is vies en slechts een voertuig.
De wereld zal worden vernietigd door een nucleaire holocaust.

Ik hou meer van mijn Raja Yoga familie  dan van mijn biologische familie.

Ik volg geen raad of instructies van een niet-Raja Yogi’s.
De cyclus van de geschiedenis herhaalt zich identiek.
Mijn leven als een Raja Yogi bepaalt al mijn toekomstige levens.
Karma uit het verleden bepaalt nu wat er met mij gebeurt.
Alle menselijke en natuurlijke geschiedenis geschiedt  binnen een cyclus van  2500 jaar.
Mijn fouten als Raja Yogi worden identiek herhaald in de toekomstige cycli.
Alle seksuele en andere gevoelens is absoluut verkeerd.
Mijn ouders zijn alleen bedoeld om voor mij te zorgen totdat ik Raja Yogi wordt.
De hersenen zijn slechts een deel van het lichaam, het is de ziel dat denkt.
Het is mijn lot als Raja Yogi om de wereld te gaan regeren.
Raja Yoga is de enige ware religie.
Alleen Raja Yogi’s zullen naar de hemel gaan, de rest heeft slechts beperkt geluk wat voor Raja Yogi’s de hel is.
India is de ware cultuur van de wereld en van mijn ware identiteit.

God wordt alleen geopenbaard door Raja Yoga en geeft de ware kennis.

Alle wetenschap is onjuist.

Geen vrienden buiten Raja Yoga.

Geen bioscoop, TV, radio, romans of tijdschriften.

Indische kleding in plaats van lokaal.

Geen eten gekookt door niet-Raja Yogi’s (inclusief de eigen ouders)

Niet socialiseren met de andere sekse.

Geen romantiek of seksuele experimenten of wat dan ook.

Niet socialiseren met een ‘slechte’ Raja Yogi.

Douchen en schone kleren na stoelgang.

Vroeg in de ochtend om 04:00 uur meditatie  gevolgd door ochtend “klas” om  06:30.

Iedereen die ervaring heeft met kinderen als ouder, verzorgen of professioneel  zal onmiddellijk een aantal zeer giftige interpretaties van deze ideeën herkennen en weten hoe kinderen zich dat voorstellen, zowel elk individueel punt als in combinatie. En het is, -als twee of drie of vier zijn samengesteld  dat de schade van de effecten exponentieel kunnen groeien.

Dit echter weerhoudt de BKWSU er niet van actief kinderen te benaderen.

abanlvep

lvepdead

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s